رندری که مشاهده میکنید کاری از Jacinto Monterio بوده که روی آن شما را با این اکشن آشنا میکنم. همانطور که مشاهده میکنید تصویر بالا نتیجه استفاده از این اکشن را نشان میدهد. 1-ابتدا تصویر مورد نظر را باز کنید و مطمئن شوید در لایه ی Background قرار گرفته باشد. 2- یک لایه جدید ساخته و حتما نام آنرا به brush تغییر دهید. 3- در لایه جدید، به کمک ابزار…
این صحنه توسط یونس بنا در لومیون5 کار شده و پس از دانلود آنرا در لومیون Import کنید. فایل شامل صحنه کامل با متریال میباشد. برای دانلود، کلیک کنید.
در اینجا با یک تکنیک سریع و آسان برای ایجاد کانال AO یا Ambient occlusion آشنا میشوید. یکی از مزیت های این تکنیک پیدا کردن مشکل در حجم موضوعات مخصوصا در حفره ها و سطوحی است که جهت نرمالشان برعکس میباشد. ایجاد کانال AO به کمک ماده ی VRayLightMtl و طرح VRayDirt ، راهی سریع و آسان میباشد. در این روش نیازی به فعال کردن GI و استفاده از دوربین…
در lumion 5.3 قابلیت های جدید و جالبی اضافه شده، شما جزو اولین نفراتی باشید که از آن در پروژه های معماری خود استفاده میکنید! نگاه کلی به نرم افزارسهولت استفاده از Lumion بزرگترین مزیت این نرم افزار است. به راحتی میتوان گفت که کشیدن نقاشی با قلم به مراتب سخت تر از طراحی و ساخت صحنه های 3بعدی با Lumion میباشد. Lumion یکی از بهترین گزینه ها برای شبیه…
در انجام کارهای سه بعدی علاوه بر کیفیت کار، سرعت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از Hotkey یا میانبرها در 3dsMax میتواند سرعت کار را بالا ببرد و در ضمن استایل خوبی به کارتان میبخشد. Viewport F – Front view L – Left view R – Right view T – Top view B – Bottom view C – Camera view P – Perspective view D – Disable Viewport…
vray proxy چیست؟ vray proxy به شما این امکان را میدهد تا در صحنه (Viewport) از مدلهای ساده با حجم پایین استفاده کنید و در زمان رندر از مدل اصلی با جزییات بالا کمک بگیرد که این مدل به عنوان یک موضوع خارجی، هنگام رندر بارگزاری میشود. این قابلیت به شما کمک میکند تا در صحنه تان از تعداد زیادی موضوع پیچیده، بدون سنگین شدن فایل و صحنه، استفاده کنید.…
زمانیکه رندر آغاز میشود، ابتدا یک سری پرتو (Ray) از سمت دوربین به صحنه منتشر میشود تا اطلاعات را از صحنه و موضوعات جمع آوری کرده و در رندر نهایی نمایش دهد. این پرتوها که از دوربین ساطع میشوند، پرتوهای اولیه یا Primary Rays نامیده میشوند. کنترل این پرتوها به عهده ی Image Sampler یا Anti-Aliasing میباشد. زمانیکه پرتوهای اولیه به سطوح موضوعات در صحنه برخورد میکند، تبدیل به پرتوهای…
۲۵ راه برای بالا بردن سرعت رندر ۱- تا جاییکه امکان داره تعداد Polygon های صحنه را پایین نگه دارید. Polygon بیشتر= زمان رندر بیشتر ۲- هنگام استفاده از V.Ray ٬ موضوعاتی که Polygon های زیادی دارند(مثل درختان) را Proxy کنید. ۳- مقدار Subdivs رو برای سایه ها خیلی افزایش ندهید. ۴-موضوعات اضافه موجود در صحنه را حذف کنید. ۵- از تکسچرهای با سایز خیلی بالا پرهیز کنید. اگر سایز…
زمانیکه روی شبیه سازی و رندر های معماری کار میکنید٬ استفاده از سایت ها و منابع رایگان موجود در اینترنت٬ باعث صرفه جویی در زمان و بالا رفتن کیفیت کاریتان خواهد شد. در زیر سایت های پر بازدید برای دانلود رایگان تکسچر٬ بافت و تصاویر دوربری (cutout) معرفی شده اند. 1- SKALGUBBAR این سایت مجموعه ای از پرسوناژها را با فرمت PNG در اختیار شما میگزارد. 2- immediateentourage این سایت…

اطلاعیه

 یونس بنا

 

جدیدترین مطالب

«
»